Sound of David neemt nieuwe videoclip ‘Ik hou van jou’ op met Pearl Jozefzoon

UTRECHT – Op vrijdag 18 juni komt Sound of David met een nieuwe single: Ik hou van jou. Zanger-muzikant Rik Marius brengt het luisterlied uit met zangeres en musicalactrice Pearl Jozefzoon. “Het leek mij heel tof een duet met Pearl te doen en dit lied past daar heel goed bij,” vertelt Rik over zijn samenwerking met de Voice of Holland-finaliste. Naast Rik en Pearl, werkten Luca Genta (strijkers en percussie) en gitarist Marijn Walraven aan de productie mee, die als videoclip op YouTube verschijnt. 

“Wanneer je Vrede ziet als een gebed naar God toe en Wees mijn laatste lied als een reflectie, dan is Ik hou van jou meer een weergave van Gods gedachten over jou en mij,” reflecteert Rik op zijn nieuwste lied. “In het refrein staat: Ik hou van jou, laat niet los. Om voor me te zien wat dat betekent, probeer ik te kijken naar menselijke relaties. Wat heb ik nodig om te weten dat iemand echt van me houdt? Als iemand in mij gelooft en het beste in mij naar voren wil halen, ondanks al mijn onhandigheden, fouten en frustraties etc. Dán weet ik dat diegene echt om me geeft.”

“Met God zie ik dat ook zo,” aldus de Utrechtse zanger.

‘Verrassend anders’

Opvallend aan de track is het onwankelbare geloof en vertrouwen van God in ons. Rik: “Ik hoef niet te vrezen dat mijn onvolmaakte karakter Zijn karakter beïnvloedt. God neemt mijn haat, boosheid, of ongenoegen niet over in Zijn houding naar mij toe. Voor mij blijft een bijzonder voorbeeld wanneer de mensen Jezus kruisigen. Hij wordt fysiek gepijnigd en letterlijk uitgescholden, maar het enige dat over z’n lippen komt: ‘Vader vergeef hen, ze weten niet wat ze doen’. Jezus heeft in zijn hart geen schijn van haat, bitterheid of iets dergelijks naar jou of mij toe.”

Over hoe Rik daar persoonlijk tegenaan kijkt, zegt hij: “Deze genade van God ontvangen is het mooiste dat er is. Als ik leef alsof ik nog van alles moet doen om bij God in de gunst te komen, blijf ik hard werken in plaats van mezelf aanvaarden zoals God me aanvaardt. Want als ik mezelf moet bewijzen ga ik misschien ook zo om met anderen vanuit diezelfde verwachting. Voordat ik het weet ben ik aan het rekenen, meten, analyseren en oordelen. Maar wat ik heel graag wil is juist de genade die ik heb ontvangen eigen maken. Het maakt het leven verrassend anders als ik leef vanuit de basis van aanvaarding. Zo wil ik ook omgaan met anderen. In plaats van mezelf en anderen iets te verwijten. Ik wil graag een ander behandelen met diezelfde genade die God mij geeft. Dat is een uitdaging en het maakt het leven rijker. Dan gaat geloven écht ergens over.”

Over Rik

Muziek zit er al van jongs af aan in bij Rik. Hij schrijft zijn liedjes bijna altijd achter de piano waar hij op tienjarige leeftijd mee begon. Toch ziet Rik zichzelf in de eerste plaats niet zozeer als zanger-muzikant maar als iemand die de ander in contact wil brengen met God. Sound of David is een van de projecten van stichting Connect21, die als doel heeft het hart van mensen te verbinden met God.

Sound of David maakt muziek geïnspireerd door het voorbeeld van de psalmen. David maakt gebruikt van muziek als een spiegel voor je innerlijk. Alle gevoelens en emoties van verdriet en vreugde, hoop en wanhoop, angst en opluchting, wraak en vergeving, klacht en het roemen van God komen erin naar voren. Psalmen helpen ons om eerlijk voor God te verschijnen. Ze helpen ons in verbinding met God te blijven. (www.soundofdavid.nl)

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *